ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧ.ΧΡΟΝΙΑ 2016-17





ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2016-17
"ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ..."



Για να νιώσουμε λίγο καλύτερα τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο διαβάσαμε την ιστορία του Τσέστερ , του μικρού ρακούν που δεν ήθελε να πάει στο σχολείο και να αποχωριστεί τη μαμά του. 
                  
                    ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΑΚΙ


                   

 Ο Τσέστερ το μικρό Ρακούν, στάθηκε στην άκρη του δάσους και έκλαιγε... "Δεν θέλω να πάω σχολείο αύριο", είπε στην μαμά του. Θέλω να μείνω σπίτι μαζί σου...και να παίζω με τους φίλους μου... και να παίζω με τα παιχνίδια μου... να διαβάζω τα βιβλία μου... να κάνω λίγο κούνια στην ωραία μου κούνια στο δέντρο. Σε παρακαλώ να μείνω σπίτι μαζί σου;;;"

Η μαμά του πήρε τον Τσέστερ από το χέρι, πλησίασε την μουσούδα της στο αυτί του και του ψιθύρισε γλυκά : "Μερικές φορές όλοι πρέπει να κάνουμε πράγματα που δεν θέλουμε, ακόμα και αν μας φαίνονται παράξενα, και λίγο τρομακτικά στην αρχή αλλά θα δείς, θα σου αρέσει πολύ το σχολείο όταν αρχίσεις....θα κάνεις καινούριους φίλους... θα παίξεις με καινούρια παιχνίδια...θα διαβάσεις καινούρια βιβλία... και θα κάνεις κούνια σε μια άλλη καινούρια. Εξάλλου ξέρω ένα φανταστικό μυστικό που θα σε κάνει τις νύχτες στο σχολείο να νιώθεις το ίδιο ζεστά και όμορφα, όπως και τα πρωινά που είσαι εδώ στο σπίτι μαζί μου". 
 Ο Τσέστερ σκούπισε τα δάκρυά του και ρώτησε με ενδιαφέρον. "Ένα μυστικό;Τι είδους μυστικό;"  "Αααα είναι πάρα πολύ παλιό μυστικό. Μου το είπε και μένα η μαμά μου και εκείνης της το είπε η δικιά της μαμά. Λέγεται “το μαγικό φιλάκι”!!" "Το μαγικό φιλάκι; Τι είναι αυτό;" ρώτησε ο μικρούλης Τσέστερ. Κι έπιασε το αριστερό χεράκι του Τσέστερ και άνοιξε ένα ένα τα μικρά του δακτυλάκια σαν βεντάλια. Έσκυψε και φίλησε τον Τσέστερ ακριβώς στη μέση της μικρής του παλάμης. 
Ο Τσέστερ ένιωσε το φιλί της μαμάς του να περνάει μέσα από την παλάμη του, ν 'ανεβαίνει γρήγορα στο χέρι του και να σκαρφαλώνει το μπράτσο και να τρυπώνει κατευθείαν στην καρδούλα του! Μια παράξενη, γλυκιά ζεστασιά απλώθηκε ακόμη στην μαύρη μεταξένια του μουσούδα...Η μαμά χαμογέλασε.

"Τώρα, αν κάποια στιγμή χρειάζεσαι λίγη σπιτική αγάπη, ακούμπα το χεράκι σου στο μαγουλό σου και σκέψου : η μαμά σ 'αγαπάει!!! ... και αμέσως αυτό εδώ το φιλάκι θα κολλήσει στο μαγουλάκι σου και θα σε γεμίσει με ζεστές σκέψεις". 
 Μετά του έκλεισε προσεκτικά τα δακτυλάκια γύρω από το φιλάκι. "Και τώρα πρόσεχε μην το χάσεις!" τον πείραξε....αλλά μην ανησυχείς, όταν ανοίξεις τα δάκτυλά σου ή πλύνεις τα χεράκια σου, σου υπόσχομαι ότι το φιλάκι θα μείνει εκεί, ακριβώς στη θέση του, δεν θα φύγει!". 
 Ο Τσέστερ το αγαπούσε το μαγικό φιλάκι στην παλάμη! Τώρα ήξερε πως η αγάπη της μαμάς του θα βρισκόταν κοντά του όπου κι αν πήγαινε, ακόμα και στο σχολείο. Εκείνο το βράδυ ο Τσέστερ στάθηκε για λίγο έξω από το σχολείο του. Φαινόταν σκεφτικός.     
  Ξαφνικά γύρισε στην μαμά του και της χαμογέλασε. "Δώσε το χέρι σου" της είπε. Και πήρε το χέρι της μαμάς του μέσα στο δικό του, άνοιξε σιγά σιγά τα μεγάλα τόσο γνώριμα δάκτυλά της μαμάς του ένα ένα σαν βεντάλια. Έσκυψε και φίλησε το απαλό της χέρι στη μέση ακριβώς της παλάμης. "Τώρα έχεις και συ ένα μαγιό φιλάκι", της είπε και με ένα τρυφερό αντίο κι ένα "Σ'αγαπώ" γύρισε και ξεμάκρυνε χοροπηδώντας πάνω στα κλαδιά των δέντρων.

  Η μαμά του έβλεπε τον Τσέστερ να απομακρύνεται τρέχοντας προς την άκρη του κλαδιού και μετά να μπαίνει στο σχολείο. Και μόλις η κουκουβάγια σφύριξε το σύνθημα για την αρχή της σχολικής χρονιάς, η μαμά ακούμπησε το αριστερό της χέρι στο μάγουλό της και χαμογέλασε.Η ζεστασιά από το φιλί του Τσέστερ γέμισε την καρδιά της με μαγικά λογάκια :"Ο Τσέστερ σ 'αγαπάει!!!"


 Το παραμύθι υπάρχει στα αγγλικά και εδώ:



Πραγματικά γοητευτήκαμε από την ιστορία του Τσέστερ κι αφού ζωγραφίσαμε κι εμείς το χεράκι μας και το γεμίσαμε με μαγικά φιλάκια...





 φτιάξαμε τον Τσέστερ όπως εμείς θέλαμε για να τον πάρουμε στο σπίτι μαζί μας.


 
Φτιάξαμε κι άλλες φιγούρες από τους συμμαθητές του Τσέστερ, τα ζωάκια του δάσους αλλά και την κουκουβάγια τη δασκάλα του και παίξαμε κουκλοθέατρο!









 
  Ο Τσέστερ πήγε με χαρά στο σχολείο με το μαγικό φιλάκι στο χεράκι του .Ήξερε όμως ότι στο σχολείο υπάρχουν κανόνες;

 Επειδή αποφασίσαμε ότι είναι μικρός και δεν ξέρει, γράψαμε εμείς τους κανόνες της τάξης μας για να τους μάθει κι αυτός.








Το ενδιαφέρον μας για τον Τσέστερ παραμένει αμείωτο.
Τί να έγινε άραγε στο σχολείο του?
'Εκανε φίλους ?Περνάει καλά?
Το μαγικό φιλάκι τον βοήθησε?


Σκεφτήκαμε λοιπόν να του στείλουμε ένα γράμμα και να τον προσκαλέσουμε στο νηπιαγωγείο μας!



Το βάλαμε σ'ένα μεγάλο φάκελο και το στείλαμε στο δάσος ... 


Θα απαντήσει άραγε ο Τσέστερ?Θα καταφέρει να ρθει στο νηπιαγωγείο μας?
Περιμένουμε με αγωνία... 



 

Ο Τσέστερ απάντησε στο γράμμα μας!!!
Όχι με γράμμα που θα αργούσε πολύ να έρθει αλλά με ένα ειδικό βίντεο με τον Πητ τον αρκούδο.








Όλα έγιναν όπως ακριβώς μας τα είπε ο Πητ ο αρκούδος.Ο Τσέστερ μας επισκέφθηκε με την όμορφη τσάντα του.


 Την άνοιξε και έβγαλε από μέσα τα πραγματάκια του.





 Ανάμεσά τους υπήρχαν και δύο όμορφα βιβλία.
Με την αφορμή αυτή μας ρώτησε αν μας αρέσουν τα βιβλία και ποιος είναι ο αγαπημένος μας ήρωας.Έτσι για να σπάσει ο πάγος και να μας γνωρίσει καλύτερα.



Φυσικά τον φροντίσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο...



 Όταν καταλάβαμε ότι άρχισε να κουράζεται...

 

 του ετοιμάσαμε το κρεβατάκι του...
 


που του άρεσε πολύ... 



και τον βάλαμε για ύπνο!!! 

Όταν ξύπνησε του φέραμε και καινούριους φίλους να γνωρίσει για να μη νιώθει μοναξιά!
Ο Νίκος έφερε το Μίκυ του και η Αφροδίτη την "Αχνίτσα".




Ο Θέμης , η Κωνσταντίνα, η Γεωργιάννα, ο Στέλιος , η Μαρίλια αλλά και η Εβελίνα έφεραν κι αυτοί φίλους για το αγαπημένο μας ρακούν.





 Του δείξαμε έπειτα τα παραμύθια που έχουμε στην τάξη μας και μάλιστα του διαβάσαμε και μερικά.



 Απ' ό,τι καταλάβαμε η ιστορία του Πινόκιο του άρεσε πολύ!Του υποσχεθήκαμε λοιπόν ότι με την πρώτη ευκαιρία θα παρακολουθήσει το αγαπημένο του  παραμύθι και στο θέατρο  με αληθινούς ηθοποιούς! Ρωτήσαμε την κυρία και συμφώνησε κι αυτή!
Οι υποσχέσεις πρέπει άλλωστε να τηρούνται! :) 
 Πόσο χάρηκε ο Τσέστερ!!!




Τί μπορούμε αλήθεια να κάνουμε με ένα κινητό, ένα tablet ή ενα laptop;Τι θα μπορούσε και ο Τσέστερ να κάνει με όλα αυτά;

Στις ομάδες μας τέθηκε το ερώτημα από την κ.Γεωργία την φοιτήτρια του Α.Π.Θ.
Οι  ομάδες  έσπευσαν στα τραπεζάκια τους να το κουβεντιάσουν ,να αποφασίσουν και να το αποδώσουν ανάλογα στις ομαδικές τους εργασίες.
Φυσικά ο Τσέστερ ήταν πάντα εκεί.Βοηθός, παρατηρητής και πολύ -πολύ αγαπημένος.



Και να τα αποτελέσματα...














Tο πόρισμα της συζήτησης των ομάδων ήταν το εξής:

Ο Τσέστερ θα μπορούσε να μας βγάλει φωτογραφία και να τη στείλει στη μαμά του στο δάσος.
Ή να μιλήσουμε με τα ζώα του δάσους  κάνοντας μια κλήση με εικόνα και ήχο.
Θα μπορούσαμε να ακούσουμε μουσική.
Να μιλήσουμε με τα παιδιά από τη Σερβία, τη Λετονία και την Τουρκία στο πρόγραμμα E-twinning που συμμετέχουμε όπως είχαμε κάνει και πιο παλιά.Τους είδαμε, μας είδαν και τραγουδήσαμε τραγούδια ο ένας στον άλλο.
Να τραβήξουμε βίντεο και να το στείλουμε σε όποιον φίλο μας θέλουμε! 



 Εμείς μετά από την έξυπνη  ιδέα του Τηλέμαχου στείλαμε πρώτα ένα βίντεο στη μαμά του Τσέστερ για να μην ανησυχεί...

 

Στη συνέχεια με τη βοήθεια της Τεχολογίας είπαμε να στείλουμε κι εμείς τα βίντεό μας  στο δάσος.  
Για να μας γνωρίσουν καλύτερα η μαμά, η δασκάλα και οι συμμαθητές του.

                                 
                                ΑΛΕΞΗΣ 
                              
                               ΑΦΡΟΔΙΤΗ
                            
                             ΓΕΩΡΓΙΑΝΝΑ
                                 


                                ΓΙΩΡΓΚΙ
                                                                         ΓΙΩΡΓΟΣ

  ΔΗΜΗΤΡΗΣ 
 

                                ΕΒΕΛΙΝΑ


 ΖΩΗ

ΘΕΜΗΣ

ΚΕΛΕΤΣΙ



ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

ΜΑΡΙΑ

ΜΑΡΙΛΙΑ

ΜΙΧΑΗΛ

ΝΙΚΟΣ Δ.



ΝΙΚΟΣ Μ.

ΣΑΒΒΙΝΑ

ΣΤΕΛΙΟΣ

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ

ΦΩΤΕΙΝΗ




Στα πλαίσια του προγράμματος Magic Tree που συμμετέχουμε σκεφτήκαμε να φτιάξουμε κι άλλα δέντρα που μας δίνουν όμορφα και ζουμερά φρούτα.Πορτοκαλιές!



Κι επειδή ο Τηλέμαχος κατάλαβε ότι ο Τσέστερ το μικρό ρακούν της τάξης μας δεν ένιωθε και πολύ καλά και ήταν έτοιμος να αρρωστήσει αποφασίσαμε να του στίψουμε ένα χυμό από πορτοκάλια για να γίνει καλά.

   

 
 Οι μαθητές του νηπιαγωγείου από την Τουρκία έφτιαξαν κι αυτοί τη δική τους πορτοκαλιά.



   
 Μία έκπληξη μας περίμενε όταν ήρθαμε στο σχολείο πριν λίγες μέρες και η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν και πολύ ευχάριστη.
  Ο Τσέστερ το αγαπημένο ρακούν της τάξης μας είχε εξαφανιστεί!!
   Ψάξαμε αλλά δυστυχώς δεν ήταν πουθενά.
Μήπως έφυγε γιατί πόνεσαν τα αυτιά του και δεν άντεξε τη φασαρία μας;Μήπως κάποιος μας τον πήρε;Ή μήπως γύρισε πίσω στο δάσος;
   Η κυρία Γεωργία  η φοιτήτρια ,μας είπε ότι είχε έρθει ένα γράμμα για μας από το Βύρωνα τον επιστήμονα.




 Ποιος είναι ο Βύρωνας ο επιστήμονας και τί γράμμα μας είχε στείλει ;

 Να τι έλεγε το γράμμα:



 Πήγαμε λοιπόν όλοι στον υπολογιστή και να τι είδαμε:

  


Ο Τσέστερ στο διάστημα!!!Kαι πρέπει να του στείλουμε και mail.Τι είναι το mail? Η κυρία Γεωργία μας εξήγησε τι είναι κι αποφασίσαμε όλοι μαζί να λύσουμε το γρίφο και να βοηθήσουμε τον Τσέστερ να γυρίσει στην τάξη μας.
Ο γρίφος που έπρεπε να λύσουμε ήταν...


αλλά και αυτός:


Μιας και είμαστε πανέξυπνοι τα καταφέραμε!'Ετσι ανοίξαμε το ηλεκτρονικό μήνυμα και βρήκαμε στο μαγικό χάρτη που προσγειώθηκε το διαστημόπλοιο του Τσέστερ! Το μικρό μας Ρακούν έφτασε στον Άρη!

 
 Και επειδή ο Τσέστερ δεν έχει τηλέφωνο στο διαστημόπλοιο, του στείλαμε ένα mail με στοιχεία για τον πλανήτη Άρη όπου προσγειώθηκε.

 Ο Τσέστερ όμως ένιωθε πολύ μόνος χωρίς εμάς στον Άρη, και μας ζήτησε ένα χάρτη για να γυρίσει στη γη μας και φυσικά στο σχολείο μας!
  Ο  Βύρωνας ο επιστήμονας μας βοήθησε και πάλι, έκρυψε τους πλανήτες στην τάξη, εμείς τους βρήκαμε, τους βάλαμε στην σειρά, και φτιάξαμε έναν χάρτη. Ένα τραγούδι μας βοήθησε να βάλουμε τους πλανήτες στη σειρά




 Τον βγάλαμε φωτογραφία τον στείλαμε με ηλεκτρονικό μήνυμα στο διαστημόπλοιο του Τσέστερ,

 

 
 και ο αγαπημένος μας φίλος γύρισε στην τάξη!




Το αγαπημένο μας ρακούν, ο γνωστός Τσέστερ είχε ένα πρόβλημα. 




Απ ό,τι μας είπε μετά από πολλή πίεση γιατί δεν ήθελε να μας στεναχωρήσει είχε αρχίσει να μην περνάει και τόσο καλά στην τάξη μας.
Όχι βέβαια όταν ήμασταν κι εμείς εκεί. Αλλά όταν φεύγαμε.
Έπαιζε με τα παιχνίδια,



τριγυρνούσε στην τάξη,


 κοιμόταν στο κρεβατάκι του,


 αλλά η ώρα δεν περνούσε. Ένιωθε μοναξιά!!
Έπρεπε να του βρούμε μία λύση!
Σκεφτήκαμε πολύ σοβαρά και η λύση βρέθηκε!
Θα πέρναμε τον Τσέστερ στο σπίτι μας!!
Έτσι κάθε εβδομάδα ένας- ένας και με τη σειρά θα τον φιλοξενούσαμε!



Ο Τσέστερ  ήταν πραγματικά πολύ χαρούμενος!

 Κάθε εβδομάδα πήγαινε και σ' ένα διαφορετικό σπίτι και δεν ένιωθε πια μοναξιά!
Εμείς φυσικά κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας για να νιώθει όμορφα μαζί μας!
Τον πηγαίναμε βόλτες, τον ταΐζαμε,του γνωρίζαμε τους φίλους μας,του δείχναμε τα παιχνίδια μας,κοιμόμασταν μαζί του, τον κάναμε και μπάνιο!
Όταν γυρνούσε στο σχολείο είχε τόσα πολλά να μας πει!! 
Έλεγε ο Τσέστερ , έλεγε κι αυτός ή αυτή που τον φιλοξένησε! Έτσι για να μαστε σίγουροι ότι λέει την αλήθεια!
Γιατί κανείς πραγματικά δεν ξέρει αν τα μικρά ρακούν είναι ειλικρινή! :)


Η κ.Άννα που είναι φοιτήτρια ήρθε σήμερα στο νηπιαγωγείο και μας είπε ότι βρήκε ένα κουτί!
Τί θα μπορούσαμε αλήθεια να κάνουμε μ' ένα κουτί;
Σκεφτήκαμε πολύ, συζητήσαμε κι άλλο τόσο και

 την πήραμε την απόφαση!
Θα φτιάχναμε ένα σπίτι για τον Τσέστερ!
Γιατί ωραία είναι να πηγαίνει βόλτες στα δικά μας σπίτια. Αλλά δεν πρέπει κι αυτός ο καημενούλης να έχει το δικό του σπίτι;
  Βεβαιωθήκαμε πως το σπίτι που θα φτιάχναμε ήταν  στα μέτρα του


και πιάσαμε αμέσως δουλειά!

Σχεδιάσαμε αρχικά το σπίτι για να ξέρουμε πως θα το φτιάξουμε!

 Γράψαμε έπειτα  σ' ένα χαρτί τί πρέπει να κάνουμε για να μην το ξεχνάμε. 



Χωριστήκαμε σε ομάδες και αναλάβαμε δράση!
Άλλοι έφτιαχναν τη σκεπή και την καμινάδα ,άλλοι τις πόρτες και τα παράθυρα και άλλοι τον κήπο.





Πόση δουλειά χρειάζεται για να φτιαχτεί ένα σπίτι!!!
Το αποτέλεσμα όμως πραγματικά μας δικαίωσε!
Και μετά από ομαδική προσπάθεια το σπίτι του Τσέστερ ήταν έτοιμο.Και δεν ήταν ένα απλό σπίτι!!!
Είχε και κεραμίδια και καμινάδα...
Είχε και κήπο με δέντρα και λουλούδια...
Είχε και πισίνα με ψάρια για να μπορεί ο Τσέστερ να ψαρεύει! 
Είχε και οδό και αριθμό!!!
Όλα τα είχε!!!


Ήταν το καλύτερο σπίτι για το καλύτερο ρακούν του κόσμου!!!




Ο Τσέστερ , το μικρό ρακούν επισκέφθηκε τα σπίτια όλων των παιδιών και φυσικά είχε πολλά να μας πει.
Το ίδιο πολλά είχαν να πουν και όσοι τον φιλοξένησαν.
Ηχογραφήσαμε λοιπόν τις αφηγήσεις τους, κάναμε και μια πολύ ωραία ζωγραφιά ο καθένας για να δείξουμε πως πέρασε το μικρό ρακούν στο σπίτι μας και φτιάξαμε το παραμύθι:
           

                ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΤΣΕΣΤΕΡ 





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου